Do -29% popusta na sve detox programe s kodom USKRS20
D
S
M
S
0
Sadržaj

Povezani članci

Juicefast Detox

Reset gumb za tvoje tijelo.

Planovi prehrane

Kompletna prehrana za sve tvoje ciljeve.

Energija u pokretu

Male bočice - veliki rezultati.

Zdravi obroci

Fast food, ali ne junk food.

Kako smanjiti nadutost trbuha?

Nadutost trbuha je neugoda koju obično opisujemo kao osjećaj prepunjenosti i napuhanosti u želucu. Čini vam se da je trbuh kao napeta lopta, a to se ponekad može i vidjeti.

Naduti trbuh može biti tvrd na dodir te se često događa da imate osjećaj kako vam je odjeća, koja vam je bila taman, odjednom premalena.

Razumijevanje problema nadutosti

Svi smo se barem jednom suočili s osjećajem nadutosti, tog neprijatnog osjećaja punoće koji može utjecati na naše dnevne aktivnosti i opće dobrostanje.

Nadutost se može opisati kao stanje u kojem se u želucu osjeća pritisak ili napuhanost, često popraćeno plinovima.

Iako je povremena nadutost trbuha normalna, važno je razumjeti što ga uzrokuje kako bismo mogli poduzeti korake za ublažavanje ovog neugodnog problema.

Što uzrokuje nadutost?

  • Opstipacija, zatvor stolice ako ne obavljate veliku nuždu redovito, bilo zato što ne stignete ili jer ne jedete dovoljno hrane bogate vlaknima, u crijevima se stvara pritisak. Nadutost ove vrste prati pritisak u abdomenu, ponekad i bol
  • Intolerancija na laktozu
  • Prejedanje – pretjerano konzumiranje ugljikohidrata, šećera i masti dovodi organizam do stanja kada dugo i teško probavlja hranu te stvara pritisak na želudac.
  • Gazirana pića
  • Brza konzumacija hrane – omogućuje ulazak zraka u probavni sustav

Kako prepoznati simptome nadutosti

Simptomi nadutosti uključuju osjećaj napetosti ili pritiska u želucu, vizualno povećanje obujma trbuha, neugodne plinove, pa čak i bolove u trbušnom području.

Važno je obratiti pozornost na ove simptome i pokušati identificirati uzorke koji ih izazivaju, bilo da se radi o određenoj vrsti hrane, životnom ritmu ili možda nekim zdravstvenim pitanjima.

Prirodni načini za smanjenje nadutosti

Bilo da se radi o važnom sastanku ili večernjem izlasku, nadutost može biti neprijatelj vašem samopouzdanju.

Srećom, postoji niz prirodnih načina kojima možete smanjiti nadutost i vratiti se osjećaju lakoće.

Promjene u prehrani

Prvi korak prema smanjenju nadutosti definitivno leži u vašem tanjuru. Određene promjene u prehrani mogu značajno utjecati na kako se osjećate tokom dana.

  • Izbjegavajte mesne prerađevine: slaninu, šunku, kobasice, usoljenu govedinu, kockice za juhu, grickalice poput čipsa
  • Kupujte hranu s niskim udjelom soli
  • Ne kuhajte povrće u slanoj vodi, a pogotovo ako ga imate namjeru još malo dosoliti
  • Nemojte pretjerivati sa soljenjem ostale hrane koju kuhate kod kuće
  • Jedite manje obroke više puta na dan, svaki zalogaj dobro prožvačite, nastojte ne govoriti dok žvačete
  • Izbjegavajte nalijevanje vodom tijekom obroka jer tekućina razrjeđuje želučanu kiselinu, samim time probavni proces traje duže
  • Izbjegavajte mahunarke i veće količine sirovog voća i povrća
  • Ako sumnjate da vam neka hrana uzrokuje nadutost – metodom pokušaja i pogreške odvagnite koja je to hrana te je nastojte izbjegavati
  • Izbacite i preveliku konzumaciju kofeina i šećera

Izbjegavanje određenih namirnica

Namirnice koje sadrže visoku razinu soli, kao i one koje su visoko procesuirane, mogu dovesti do zadržavanja vode i nadutosti.

Hrana koja napuhuje:

  • Mlijeko i mliječni proizvodi – čak i oni koji nisu intolerantni na laktozu mogu dobiti simptome nadutosti i vjetrova od mliječnih proizvoda
  • Povrće – brokula, repa, kupus, grah i leća, šparoge
  • Jabuke i kruške – ovo voće bogato je vitaminima i vlaknima, ali može uzrokovati nadutost

Nemojte prestati uzimati gore navedene namirnice jer su one vrlo hranjive. Ako vam stvaraju probleme, pokušajte prvo smanjiti njihov unos.

Važnost hidratacije

Voda je ključna u borbi protiv nadutosti. Osiguravanjem dovoljne količine vode svaki dan pomažemo tijelu u procesu probave i eliminaciji toksina.

Ponekad, vaše tijelo zadržava vodu baš zato što nije hidratizirano kako treba, što može pridonijeti osjećaju nadutosti. Stoga, ciljajte na 8 čaša vode dnevno kao početnu točku.

Fizička aktivnost i nadutost

Ne podcjenjujte moć dobre šetnje ili joga sessiona kada se borite s nadutošću. Kretanje pomaže u stimulaciji probavnog sistema i može ubrzati eliminaciju plinova koji uzrokuju nadutost.

Vježbe za smanjenje nadutosti

Posebno su preporučljive vježbe istezanja i položaji iz joge koji ciljaju na područje trbuha i potiču eliminaciju plinova iz crijeva.

Primjerice, položaji kao što su Pavanamuktasana (položaj oslobađanja vjetra) ili Balasana (položaj djeteta) mogu biti iznimno korisni.

Dnevne navike koje pomažu

Osim promjena u prehrani i uvođenja fizičke aktivnosti, postoji niz dnevnih navika koje mogu pomoći u smanjenju osjećaja nadutosti.

Redovito praćenje prehrane

Voditi dnevnik hrane može biti izuzetno korisno kako biste uočili koje namirnice možda pridonose vašoj nadutosti. Nakon nekog vremena, možete početi primjećivati obrasce i lakše izbjegavati namirnice koje vam ne odgovaraju.

Odmor i stres

Naposljetku, nikada nemojte podcijeniti utjecaj stresa i nedovoljno odmora na vaše tijelo. Stres može direktno pridonijeti osjećaju nadutosti, utječući na probavu i uzrokujući zadržavanje vode.

Stoga je ključno pronaći načine za opuštanje i osigurati kvalitetan san kako biste podržali svoje tijelo u smanjenju nadutosti.

Kroz ove jednostavne, ali efektne korake, možete značajno smanjiti osjećaj nadutosti i unaprijediti svoje opće dobro. Sjetite se, vaše tijelo je vaš najbolji prijatelj i zaslužuje pažnju i brigu.

Prilagodbama u prehrani, fizičkom aktivnošću te usvajanjem zdravih dnevnih navika, možete stvoriti temelje za dugotrajno dobrostanje i smanjenje neugodne nadutosti.

Kada posjetiti lječnika?

  • bol koja je posljedica nadutosti dugo traje ili se pogoršava
  • stalno ste naduti
  • povraćate
  • imate vrućicu
  • gležnjevi su vam natečeni
  • tijekom trudnoće nastupi neočekivana nadutost
  • imate žgaravicu čim se probudite.

Zaključak

Nadutost može biti neugodna, ali uz prave savjete i trikove, možete je smanjiti i osjećati se bolje.

Važno je piti dovoljno vode, izbjegavati hranu koja izaziva nadutost, redovito se kretati i prakticirati tehnike dubokog disanja.

Uključite u svoju prehranu više fermentirane hrane koja potiče zdravlje crijeva. Slijedeći ove jednostavne korake, ne samo da ćete smanjiti nadutost, već ćete i poboljšati svoje zdravlje.