Pripremi svoj beach body s kodom LJETO15 za 15% popusta + gratis priručnik za detox i 30 dnevnu transformaciju
D
S
M
S
0
Sadržaj
Povezani članci
Juicefast Detox

Reset gumb za tvoje tijelo.

Planovi prehrane

Kompletna prehrana za sve tvoje ciljeve.

Energija u pokretu

Male bočice - veliki rezultati.

Zdravi obroci

Fast food, ali ne junk food.

Savjeti za lošu probavu i zatvor: Prirodna rješenja

Svaki od nas je u nekom trenutku života iskusio nelagodu koju sa sobom nosi loša probava ili zatvor.

Oni nisu samo fizičke smetnje, već mogu značajno utjecati na našu svakodnevicu, raspoloženje i osjećaj dobrobiti.

Uzroci ovih probavnih problema su različiti, od nepravilne prehrane, nedostatka tjelovježbe, do stresa i genetskih predispozicija.

Iako se u prvi mah čini da je tematika loše probave i zatvora delikatna, važno je otvoreno govoriti o tome.

Na taj način, možemo bolje razumjeti svoje tijelo i poduzeti korake ka poboljšanju zdravlja probavnog sustava.

Razumijevanje uzroka loše probave

U današnje vrijeme, tempo života nas često tjera da zanemarimo svoje tijelo i zdravlje.

Među brojnim problemima s kojima se susrećemo, loša probava i zatvor su oni o kojima se rijetko govori, a utječu na veliki broj ljudi.

Razumijevanje uzroka loše probave prvi je korak prema poboljšanju kvalitete života.

Loša probava može biti rezultat raznih faktora, uključujući prehranu, životni stil, stres, i manjak fizičke aktivnosti.

Prehrambene navike kao ključni faktor

Prehrambene navike imaju ključnu ulogu u funkcioniranju našeg probavnog sustava. Konzumacija visokoprerađene hrane, brze hrane i masnih obroka može značajno otežati probavu.

S druge strane, unos dovoljne količine vlakana, ključan je za redovitu stolicu i zdravu probavu.

Hrana bogata topljivim vlaknima uključuje:

  • povrće, posebno zelene mahune, mrkve i brokulu
  • voće poput trešanja sorte Bing, bobičastog voća, jabuka i krušaka
  • sok od šljiva ili jabuke, koji također pomaže kod hidracije
  • kvinoju
  • cjelovite žitarice poput zobene kaše, integralnog kruha i mekinja

Osim toga, važno je jesti u pravilnim intervalima, bez žurbe, i dopustiti tijelu da pravilno probavi hranu.

Važnost hidratacije za probavni sustav

Voda je izvor života, a to se posebno odnosi na naš probavni sustav. Adekvatna hidratacija omogućava lakše kretanje hrane kroz probavni trakt i sprječava zatvor.

Preporučuje se piti najmanje 2 litre vode dnevno, a unos tekućine povećati u toplijim mjesecima ili ako ste fizički aktivni.

Započnite svoj dan čašom vode na prazan želudac kako biste ‘probudili’ svoj probavni sustav i pripremili ga za dan koji je pred vama.

Utjecaj stresa na probavu

Naš emocionalni status može imati veliki utjecaj na probavni sustav. Stres može usporiti ili ubrzati probavu, uzrokovati bolove, nadutost ili čak zatvor.

Zato je važno naći načine za smanjenje stresa u svakodnevnom životu.

Praksa kao što su meditacija, duboko disanje, joga, ili jednostavno provođenje vremena u prirodi, mogu pomoći u smanjenju stresnih faktora i promicanju zdravlja probavnog sustava.

Fizička aktivnost i probava

Redovita fizička aktivnost neizmjeran je faktor u održavanju zdravlja našeg probavnog sustava.

Čak i umjerena aktivnost, kao što su hodanje, plivanje ili biciklizam, može poboljšati cirkulaciju i pomoći probavnom sustavu u efikasnijem radu.

Ne treba zanemariti niti vježbe ciljane na jačanje mišića trbuha koje mogu stimulirati crijeva i olakšati probavu.

Malim, ali značajnim promjenama u svakodnevnom životu, moguće je značajno poboljšati funkciju probavnog sustava i ukupno zdravlje.

Praktični savjeti za poboljšanje probave

Suočavanje s problemima kao što su loša probava i zatvor može biti frustrirajuće, ali srećom postoji niz jednostavnih svakodnevnih promjena koje mogu pomoći.

Naime, početak je uvijek u malim koracima – redovito vježbanje, poput kratkih šetnji ili joga rutina, poboljšava crijevnu peristaltiku i podstiče redovito pražnjenje.

Također, važnost dobrog hidratacijskog režima ne može se dovoljno naglasiti. Pijenje dovoljno vode kroz dan omekšava stolicu i olakšava njen prolaz.

Promjene u prehrani koje mogu pomoći

Jutranji ritual koji uključuje toplu limunadu ili jabučni ocat također može potaknuti probavu.

Međutim, važno je istovremeno smanjiti unos prerađene hrane i šećera koji mogu pogoršati probavne smetnje.

Treba izbjegavati sljedeće namirnice:

  • prerađena hrana (gotovo sve što se prodaje u kutijama, primjerice jela za mikrovalnu pećnicu, grickalice kao što su čips i kokice, žitarice s puno šećera, zaslađeni i slani orašasti plodovi, margarin, kečap itd.)
  • meso za doručak, ručak i večeru<
  • pržena i masna hrana
  • kofein
  • alkohol
  • začinjena jela
  • mliječni proizvodi poput mlijeka, sladoleda…

Prirodni lijekovi i dodaci prehrani

Prirodni lijekovi poput đumbira, metvice i kamilice mogu umiriti želudac i pomoći u olakšavanju probavnih tegoba.

Đumbir je posebice cijenjen zbog svojih antiupalnih properties and može se konzumirati kao čaj ili dodatak jelima.

Dodaci prehrani kao što su probiotici igraju ključnu ulogu u održavanju zdravlja crijevne flore i mogu značajno doprinijeti olakšanju simptoma zatvora.

Omega-3 masne kiseline, prisutne u lanenim sjemenkama ili kao dodatak prehrani, također mogu doprinijeti boljoj probavi te smanjenju upala u tijelu.

Prakticiranjem ovih savjeta, možete ne samo popraviti lošu probavu i boriti se protiv zatvora, nego i unaprijediti opće zdravlje i dobrobit.

Kao što vidite, mali koraci mogu dovesti do velikih promjena kada govorimo o zdravlju i sreći vašeg probavnog sustava.

Zaključno o važnosti probave

Znamo koliko loša probava i zatvor mogu biti neugodni i kako mogu utjecati na svakodnevni život. Važno je slušati svoje tijelo i prepoznati ritmove koji vama najbolje odgovaraju.

Ne bojte se isprobati nove recepte bogate vlaknima, povećati unos vode i redovito se kretati. Ako osjetite da vam treba dodatna pomoć, savjetujte se s nutricionistom ili liječnikom.

Vaše zdravlje i dobrobit su na prvom mjestu, stoga se pobrinite da vaša prehrana i životni stil odražavaju tu činjenicu.

Prijavi se na Juiceletter
i iscijedi 15% popusta

*ponuda vrijedi za prvu kupnju

15%
POPUSTA

Prijavi se na Juiceletter
i iscijedi 15% popusta
*ponuda vrijedi za prvu kupnju