Ljetna tijela se rade u proljeće, iskoristi kod LJETO25 za 25% popusta na checkoutu + pokloni
D
S
M
S
0
Sadržaj

Povezani članci

Juicefast Detox

Reset gumb za tvoje tijelo.

Planovi prehrane

Kompletna prehrana za sve tvoje ciljeve.

Energija u pokretu

Male bočice - veliki rezultati.

Zdravi obroci

Fast food, ali ne junk food.

Kako prepoznati ovisnost o hrani?

Što je ovisnost o hrani?

Ovisnost o hrani odnosi se na kompulzivnu potrebu za konzumiranjem određenih vrsta hrane, često bogatih šećerom, masnoćama ili solju, što može voditi do štetnih fizičkih i emocionalnih posljedica.

Ako se često nalazite u ciklusu gdje hrana postaje glavni izvor utjehe i zadovoljstva, možda ste razvili nezdravu zavisnost. Znakovi uključuju razmišljanje o hrani tijekom većeg dijela dana, jedete više nego što ste planirali, osjećate krivnju ili sram nakon prejedanja, te neuspjehe pri pokušajima smanjenja unosa “problem” hrane. Važno je prepoznati ove znakove i potražiti pomoć ako osjećate da hrana dominira vašim životom.

Kako prepoznati ovisnost o hrani

Ovisnost o hrani možda nije prvo na što pomislimo kad govorimo o ovisnostima, ali je vrlo stvarna i može značajno utjecati na kvalitetu života. Kao što dijelite svoje strasti i svakodnevne aktivnosti sa svijetom, tako je važno prepoznati i razumjeti znakove ovisnosti o hrani.

Bitno je osluškivati svoje tijelo i prepoznati razliku između zdrave tjelesne potrebe za hranom i emocionalne ovisnosti koja na kraju može rezultirati štetom za vaše fizičko i psihičko zdravlje.

Fizički simptomi ovisnosti o hrani

Znate li da se fizički simptomi ovisnosti o hrani mogu početi manifestirati u obliku neodoljive želje za određenim vrstama hrane, posebno onima koje su bogate šećerima, masnoćama i solima?

To nije jednostavno ‘žudnja’ koja se može povremeno javiti kod svakoga od nas. Ako konstantno osjećate potrebu za hranom čak i kad niste fizički gladni, to bi mogao biti znak alarm. Fizički simptomi također uključuju osjećaj krivnje ili nezadovoljstva nakon jela, kao i promjene u težini koje mogu biti vrlo izražene.

Emocionalni znakovi koji upućuju na ovisnost

Emocionalno, ovisnost o hrani može se odraziti kroz osjećaje tuge, usamljenosti ili tjeskobe koji se ‘liječe’ hranom. Ako primjećujete da hrana postaje vaš mehanizam za suočavanje s teškim emocijama ili se osjećate nemoćno pred njenom konzumacijom, vrijeme je da zastanete i promislite o svom odnosu s hranom.

Prava hrana ne bi trebala biti izvor utjehe u teškim vremenima, već izvor nutrijenata koji vašem tijelu omogućavaju da funkcionira na najbolji mogući način.

Ponašanja koja sugeriraju problem

Društvene situacije također mogu otkriti puno o vašem odnosu prema hrani. Ako se često izolirate kako biste jeli ili se osjećate nelagodno pri samoj pomisli na jedenje u prisutnosti drugih, to može biti znak ovisnosti.

Također, ponašanja poput skrivanja hrane ili laži o količini hrane koju ste pojeli su jasni indiciji da vaš odnos s hranom nije zdrav. Važno je biti iskren prema sebi i, ako je potrebno, potražiti pomoć kako bi se uspostavila bolja ravnoteža i zdraviji odnos s hranom.

Strategije za suočavanje s ovisnošću o hrani

Kada razmišljamo o ovisnosti, hrana često ne dolazi prva na pamet. No, u svijetu koji je preplavljen dostupnošću prerađene hrane, slatkiša i brze hrane, ovisnost o hrani postala je stvarnost za mnoge. Prepoznati takvu vrstu ovisnosti može biti izazov, ali postoje strategije koje vam mogu pomoći da se suočite s tim.

Promjene u prehrani i načinu života

Prvi korak ka oslobađanju od ovisnosti o hrani je prihvatiti činjenicu da promjene u prehrani i načinu života nisu samo poželjne, već i neophodne. To uključuje razumijevanje važnosti uravnotežene prehrane bogate voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i bjelančevinama.

Isključivanje ili ograničavanje prerađene hrane, brze hrane i šećera je ključno. Također, redovita tjelesna aktivnost ne samo da pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine već i poboljšava mentalno stanje, što može biti ogroman poticaj u borbi protiv ovisnosti.

Dnevnik prehrane>

Vodite dnevnik prehrane: ovo nije ništa novo, ali zbilja puno pomaže kada vodite računa o tome što ste sve pojeli i popili (sve namirnice, količine, vrijeme kada ste to pojeli…). Dokazano je da zapisivanje svega što ste konzumirali u toku dana pomaže ljudima sa smanje unos hrane za najmanje 10 posto, a dugoročno i to puno znači. Vaganje ujutro i uvečer pomoći će vam shvatiti kako vaše tijelo troši hranu i da se “obuzdate” kada je to potrebno.

Revizija dnevnika prehrane: Prolistajte malo svoj dnevnik i pogledajte mijenja li se išta u vašoj prehrani, povećavaju li se, smanjuju ili ostaju iste porcije? Zbog čega je došlo do promjene? Ako su se povećale, je li vam se onda nešto stresno dogodilo? Možda ćete shvatiti da je većina vaših prejedanja bila navečer i da je to nešto što morate  riješiti.

Zaključak: Put prema zdravijem ja

Krenuti putem koji vodi prema zdravijem ja može biti zastrašujući, no istovremeno i izuzetno oslobađajući. Svjesnost o tome da možda imate problem s ovisnošću o hrani prvi je korak na tom putovanju.

Svatko od nas ima mogućnost promijeniti svoj život na bolje, samo treba biti spreman priznati si kada nešto nije u redu i biti otvoren prema promjenama. Važno je shvatiti da se ne morate nositi sa svojim poteškoćama sami. Traženje pomoći je znak snage, a ne slabosti.

Važnost prepoznavanja i traženja pomoći

Prepoznati u sebi ovisnost o hrani i odlučiti potražiti pomoć možda će biti jedna od najtežih, ali ujedno i najvažnijih odluka u vašem životu. Ovisnost o hrani može imati ozbiljne posljedice na vaše fizičko, ali i psihološko zdravlje.

Ako primijetite da izgubite kontrolu nad onim što jedete, ako hranu koristite kao utjehu za emocionalni stres, ili ako se hrana počne koristiti kao glavni izvor zadovoljstva, možda je vrijeme da potražite stručnu pomoć. Postoje brojni resursi i podrška dostupni onima koji se bore s ovom vrstom ovisnosti.

Prijavi se na Juiceletter
i iscijedi 15% popusta

*ponuda vrijedi za prvu kupnju

15%
POPUSTA

Prijavi se na Juiceletter
i iscijedi 15% popusta
*ponuda vrijedi za prvu kupnju