Do -29% popusta na sve detox programe s kodom USKRS20
D
S
M
S
0
Sadržaj

Povezani članci

Juicefast Detox

Reset gumb za tvoje tijelo.

Planovi prehrane

Kompletna prehrana za sve tvoje ciljeve.

Energija u pokretu

Male bočice - veliki rezultati.

Zdravi obroci

Fast food, ali ne junk food.

Kako pobijediti refluks prirodnim putem?

Što je refluks i kako ga prepoznati?

Refluks kiseline, poznat i kao gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), česta je tegoba koja može utjecati na vašu svakodnevicu. Refluks je stanje koje mnogi od nas dožive, no ne znamo uvijek kako ga prepoznati.

Radi se o povratku želučane kiseline u jednjak, što može uzrokovati osjećaj pečenja i nelagode u prsima, poznatiji kao žgaravica.

Ako primjećujete česte epizode žgaravice, posebno nakon obroka ili tijekom noći, moguće je da imate simptome refluksa. Osim žgaravice, drugi simptomi uključuju povraćanje, osjećaj kao da nešto stoji u grlu, te problemi s gutanjem.

Važno je slušati svoje tijelo i prepoznati ove znakove kako biste na vrijeme mogli poduzeti korake za ublažavanje simptoma.

Uzroci i simptomi refluksa

Refluks želuca suvremena je bolest koja osobito zahvaća zapadne zemlje. Česta je bolest, a javlja se u oko 30 – 40% odraslih. Često se javlja i u djece, a u pravilu počinje već pri rođenju.

Pretpostavlja se da je uzrok tome pretilost stanovništva, visok udio masnog tkiva u području trbuha te loš izbor i način prehrane, konzumiranje alkohola i pušenje, masna hrana, gazirana pića, kofein te korištenje lijekova.

Simptomi želučanog refluksa obično su vrlo očiti, a manifestiraju se kao:

  • žgaravica (s ili bez vraćanja želučanog sadržaja u usnu šupljinu),
  • pečenje u području ispod prsne kosti
  • bol i pečenje koji se šire u vrat, ždrijelo pa čak i u lice
  • bol i pečenje nakon jela ili u ležećem položaju
  • vraćanje želučanog sadržaja u usta
  • jako izlučivanje sline
  • otežano ili bolno gutanje
  • moguća anoreksija  kod djece
  • kašalj, promuklost ili otežano disanje

Simptomi se mogu pogoršati nakon obroka, pri ležanju ili savijanju. Ležanje nakon velikog obroka izlaže mišićni prsten jednjaka još većem stresu jer ga pod utjecajem gravitacije hrana pritišće i aktivira njegovo otvaranje što dovodi do povrata sadržaja u jednjak.

Razumijevanje uzroka može vam pomoći u upravljanju simptomima i životu bez boli i nelagode povezane s refluksom.

Savjeti za borbu protiv refluksa

Postoji nekoliko ključnih koraka koji vam mogu pomoći u tome, a sve počinje od vas samih i vašeg načina života.

Promjene u prehrani kao ključ uspjeha

Način ishrane jedan je od najvažnijih faktora borbe protiv refluksa želuca. Važno je podijeliti dnevni unos hrane u 5 (ili više) manjih obroka kako bi pritisak na mišićni prsten jednjaka bio što manji.

Potrebno je izbjegavati prženu i masnu hranu koja se teže probavlja i stvara više želučane kiseline pa tako u popis zabranjene hrane pripadaju:

  • prženi krumpirići
  • prženi luk
  • maslac i margarin
  • mlijeko
  • sir i vrhnje
  • masno meso i mesne prerađevine
  • deserti i grickalice bogati mastima (poput sladoleda i čipsa)
  • gotovi umaci i preljevi
  • sol (dodana nakon kuhanja na gotovo jelo)

Voće i povrće s visokim udjelom kiselina (citrusno) također može uzrokovati refluks pa treba smanjiti unos naranči, limuna, limete, grejpa, ananasa, rajčice i paprike.

Kofein u većim količinama može izazvati opuštanje mišićnog prstena jednjaka pa je potrebno vrlo pažljivo dozirati kavu, čokoladu, energetska pića, crne čajeve i ostale napitke s visokim udjelom kofeina.

Kako bi se ublažile tegobe uzrokovane želučanim refluksom, u plan prehrane treba uključiti sljedeće namirnice:

  • zeleno lisnato povrće –  brokula, šparoge, grašak, zelena salata, cvjetača, rikola,
  • cjelovite žitarice – zob, ječam, kvinoja, heljda, crna riža, kus-kus i druge cjelovite žitarice,
  • necitrusno voće – jabuke, kruške, banane, dinje, lubenice, marelice, trešnje,
  • nemasno meso – piletina, puretina, riba i morski plodovi, ako namirnice nisu pržene na ulju ili masti,
  • jaja – ali samo bjelanjci,
  • zdrave masti – nezdrave masti zamijenite maslinovim, sezamovim ili suncokretovim uljem te avokadom, lješnjacima i lanenim sjemenkama.

Tijekom jela izbjegavajte unositi vodu, a posebno druge napitke, jer oni usporavaju probavu. Posebno je važno izbjegavati alkoholna pića.

Važnost redovitog vježbanja

Vježbanje nije samo za vašu figuru – to je ključno za vaše unutarnje dobro. Ne samo da pomaže u održavanju zdrave težine, što može smanjiti simptome refluksa, već također pomaže u jačanju mišića dijafragme koji sudjeluju u procesu digestije.

No, pazite – izbjegavajte visoko intenzivne vježbe odmah nakon obroka jer to može pojačati simptome. Umjesto toga, odlučite se za šetnje ili lagane treninge koji neće stvoriti dodatni pritisak na vaš trbuh.

Prirodni lijekovi

Dobro je znati da postoji niz prirodnih lijekova koji mogu pomoći u borbi protiv refluksa. Đumbir, na primjer, poznat je po svojim protuupalnim svojstvima i može smiriti vaš želudac.

Također, čaša tople vode s limunom ujutro može pomoći u balansiranju kiselina u vašem tijelu. Aloe vera sok je još jedan prirodni lijek koji mnogi preporučuju zbog njegovih umirujućih svojstava za gastrointestinalni trakt.

No, kao i s bilo kojim tretmanom, važno je konzultirati se s liječnikom prije uvođenja bilo kakvih novih suplemenata ili značajnijih promjena u prehrani.

Kroz ove korake, pronađite ono što najbolje odgovara vašem tijelu i stilu života.

Utjecaj životnog stila na refluks

Svjesnost o važnosti životnog stila sve je više prisutna kod ljudi koji teže kvaliteti života. Jedan od čestih problema s kojim se mnogi od nas susreću je upravo refluks, stanje koje može uzrokovati neugodne simptome poput žgaravice i nelagode u prsima.

Važno je znati da naši svakodnevni izbori imaju znatan utjecaj na to kako se naše tijelo nosi s ovim problemom.

Uloga stresa u pojavi refluksa

Stres je neizbježan dio naših života, no njegovo upravljanje ključno je za očuvanje zdravlja. Kada smo pod stresom, naše tijelo reagira tako da pogoršava simptome refluksa, što može negativno utjecati na našu opću dobrobit.

Pronalaženje efikasnih metoda za upravljanje stresom, poput meditacije, joge ili jednostavno provođenje vremena u prirodi, može imati znatan pozitivan učinak na smanjenje pojave refluksa. Važno je posvetiti vrijeme sebi i svojim potrebama kako bi se umanjio utjecaj stresa na vaš život.

Važnost kvalitetnog sna

Dobar noćni san neophodan je za oporavak i regeneraciju cijelog tijela, uključujući i probavni sustav. Nedostatak sna može pogoršati simptome refluksa, stoga je važno uspostaviti rutinu koja će vam pomoći da svake noći imate kvalitetan odmor.

Spavanje s povišenom glavom može pomoći u smanjenju simptoma kod osoba koje pate od refluksa, osiguravajući da kiselina ostane u želucu gdje joj je mjesto.

Također, izbjegavanje obilnih obroka i pića koja mogu izazvati refluks, poput kave i alkohola, prije spavanja može dovesti do mirnije noći i osigurati da se probudite odmorni i spremni za novi dan.

Zaključak

Borba s refluksom može izgledati kao dugotrajan i često iscrpljujući proces, ali s pravim pristupom i izborom životnog stila, moguće je značajno olakšati simptome i uživati u svakodnevnim aktivnostima bez nelagode.

Uključivanje odgovarajuće prehrane, redovita tjelesna aktivnost, održavanje zdrave težine i izbjegavanje određenih triggera, ključni su elementi u upravljanju ovim stanjem. Važno je slušati svoje tijelo i, ako je potrebno, potražiti stručnu medicinsku pomoć.

Svaka osoba je jedinstvena, stoga je put do olakšanja simptoma refluksa osobno putovanje na kojem možete naučiti mnogo o svom tijelu i načinima na koje mu možete pomoći da funkcionira što bolje.